ISO sertifikatas,
ISO standartų diegimas
Pelnytas ISO sertifikatas – tai tvirtas pamatas, kurį padėjus šiandien, užtikrinsite organizacijos sėkmę rytoj. Tinkamai pasirinkti ir įmonės procesuose adaptuoti ISO standartai leis veikti efektyviau bei padės sustiprinti jūsų įvaizdį tiek konkurencinėje erdvėje, tiek partnerių bei klientų akyse.
ISO standartai
Kas yra ISO sertifikavimas?
ISO (angl. International Organization for Standardization) – Tarptautinė standartizacijos organizacija.
Trumpai tariant, po pavadinimu ISO – tarptautiniai standartai, apibrėžiantys ir įvedantys į skirtingas verslo sferas aiškų, sistemingą, efektyvų valdymą bei vieningus, visame pasaulyje pripažintus verslo valdymo procesus.
ISO standartai – puikus įrankis nusistatyti ir pademonstruoti aukštą kartelę tokiose sferose kaip paslaugų ar produktų kokybės valdymas, verslo procesų ir rizikos valdymas, efektyvus projektų valdymas, aplinkosaugos veiksmingumas, darbuotojų sveikatos ir saugos valdymas, informacijos saugumo valdymas ir kt.
ISO standartai ne tik padeda organizacijoms patobulinti savo veiklą, suteikiant aiškų žingsnių planą tam tikruose verslo procesuose, bet ir leidžia kurti organizacinę kultūrą, apimančią reguliarią veiklos savikontrolę, klaidų aptikimo ir atitinkamo procesų tobulinimo ciklą. ISO standartų dėka versle auga darbuotojų įsitraukimas į procesus, atsakomybių ir įsipareigojimų pasiskirstymas, ir, žinoma, teisingas vadovavimas. O organizacijos veiklos atitikimą ISO standartams pažymi ISO sertifikatas.


ISO sertifikatas
kokia jo nauda verslui?
ISO sertifikatas – ne tik dokumentas, bet ir aiškus įrodymas: įmonės veikla atitinka tarptautinius standartus. Organizacijos, turinčios vieną ar kelis ISO sertifikatus, dažniausiai gana greitai pastebi šiuos atsiradusius privalumus:
ISO sertifikatas įrodo įmonės patikimumą, atsakingą požiūrį į veiklą ir produktų ar paslaugų kokybę – tą matydami, verslą palankiau vertina ir klientai, partneriai ar investuotojai.
ISO standarto dėka aiškiai apibrėžtas procesų valdymas, aiškesnis rizikos valdymas, pokyčių valdymas, nustatytos atsakomybės ir tikslai padeda išvengti klaidų, užtikrina efektyvesnę organizacijos vadybą.
ISO sertifikavimas dažnai tampa būtina sąlyga, tad kartu – ir galimybe dalyvauti tarptautiniuose konkursuose ar viešuosiuose pirkimuose. Tai svarbu ir užsienio partneriams ar klientams, nes visame pasaulyje pripažintas sertifikatas – universalus kokybės įrodymas.
Tvaresnis augimas. Kokybės vadybos sistema ir verslo procesų valdymas užtikrina nuoseklų tobulėjimą bei greitesnį reagavimą į pokyčius.
Kai kurie ISO standartai padeda lengviau pasiruošti bei organizacijos veiklą adaptuoti ir kitoms prievolėms – pavyzdžiui, BDAR ar NIS2.

ISO standartai jūsų organizacijoje: kodėl verta?
Patikimumas
Sertifikuota vadybos sistema užtikrina, kad organizacijos veikla atlieptų pasauliniu mastu pripažintus reikalavimus.
Efektyvumas
Standartizuoti procesai užtikrina balansą tarp efektyviai valdomų išteklių,kokybės ir laiku pasiekiamų rezultatų.
Pranašumas
ISO sertifikatas – tai patikimumo, atsakomybės ir aukštos kokybės kartelės indikatorius partneriams bei klientams.
Progresas
ISO vadybos sistema paremta nuolatiniu tobulėjimu, neatitikčių prevencija ir prisitaikymu prie nuolatinių rinkos pokyčių.
ISO standartų diegimas
ISO standartų diegimas ir konsultavimas, ruošiantis sertifikavimo auditui. Standartai:
– ISO 9001 standartas | Kokybės vadybos sistema. ISO 9001:2015
– ISO 14001 standartas | Aplinkos apsaugos vadybos sistema. ISO 14001:2015
– ISO 45001 standartas | Darbuotojų sveikatos ir saugos vadybos sistema. ISO 45001:2018
– ISO 22000 standartas | Maisto saugos vadybos sistema. ISO 22000:2018.
– ISO 27001 standartas | Informacijos saugumo valdymo sistema. ISO/IEC 27001:2022
– ISO 37001 standartas | Antikorupcinės vadybos sistema. ISO 37001:2016
– ISO 13485 standartas | Medicinos priemonės. Kokybės vadybos sistema. ISO 13485:2016
– ISO/IEC 20000 – 1:2019 standartas | Informacinės technologijos. Paslaugų valdymas

ISO standartų diegimas
Projekto etapai ir eiga:
1. Esamos įmonės vadybos sistemos analizė pagal konkretaus ISO standarto reikalavimus.
2. Įmonės naudojamos dokumentacijos, darbo tvarkų, formų analizė.
3. Verslo konsultacijos, siekiant pagerinti esamą vadybos modelį ir jį pritaikyti pagal ISO standarto reikalavimus.
4. Reikalingų, pagal konkretaus ISO standarto reikalavimus, procesų ir formų sukūrimas bei dokumentavimas.
5. Mokymai darbuotojams ir supažindinimas su įdiegto/ (-ų) ISO standarto/(-ų) reikalavimais.
6. Praktiniai paskirtų įmonėje vidaus auditorių mokymai.
7. Vadovybinės vertinamosios analizės susirinkimo pristatymas.
8. Konsultavimas ruošiantis sertifikavimo auditui.
Dažniausiai užduodami klausimai
Ar organizacijoje galima vienu metu diegti kelis ISO standartus?
Kai kuriais atvejais – taip, šis metodas vadinamas integruota vadybos sistema. Kartais skirtingų ISO standartų reikalavimai gali būti panašūs, tad pretenduodami į kelis sertifikatus turite galimybę sutaupyti dalį laiko bei finansinių resursų, kuriuos skirtumėte pasiruošimui, dokumentacijos rengimui, papildomoms konsultacijoms ar darbuotojų mokymams. Visgi, jei diegiamo standarto reikalavimai diktuoja didelius pokyčius įmonės vadybos sistemoje, rekomenduojame skirti dėmesį vieno standarto, tačiau ypač efektyviam ir rezultatyviam diegimui.
Kaip dažnai reikia atnaujinti vadybos sistemą po ISO diegimo?
ISO standartų diegimas – tai tik pirmasis žingsnis, nes ISO sertifikatas negalioja neribotą laiką. Jis suteikiamas trejiems metams, tačiau visą šį laiką įmonė turi demonstruoti, kad ISO standartais paremta sistema veikia ir yra nuolat naudojama. Būtent todėl kasmet atliekami priežiūros auditai.
Nepriklausoma sertifikavimo įstaiga tikrina, ar įmonės procesai vis dar atitinka ISO standartą, ar numatytų taisyklių išties laikomasi ir ar dokumentacija yra tvarkinga. Tai reiškia, kad bent kartą per metus vadybos sistema turi būti peržiūrėta, o radus neatitikimų – pakoreguota.
Jei organizacijoje vyksta reikšmingi pokyčiai (pvz., atsiranda nauji padaliniai, kuriamos naujos paslaugos, diegiamos technologijos), vadybos sistema taip pat privalo būti nedelsiant peržiūrėta ir pakoreguota – t. y., pokyčių valdymas turi atspindėti realią situaciją įmonėje.
Taip pat svarbūs ir standartų pokyčiai, nes ISO standartai yra reguliariai atnaujinami. Jei per laikotarpį, kai įmonė turi ISO sertifikatą, standartas buvo atnaujintas, būtina prisitaikyti prie naujų reikalavimų ir atitinkamai adaptuoti savo veiklos procesus.
Kas atsakingas už ISO diegimą ir priežiūrą?
Dažniausiai atsakomybė už ISO diegimą ir priežiūrą priklauso nuo įmonės dydžio bei struktūros. Mažose organizacijose šį vaidmenį dažnai prisiima vadovas, nes jis tiesiogiai koordinuoja visą įmonės veiklą. Tačiau net ir nedidelėje komandoje verta paskirti papildomą atsakingą asmenį, kuris padėtų pasiruošti auditui ir jį atlikti, o vykdant pokyčius – prireikus būtų tarpine grandimi tarp komandos ir vadovo.
Didesnėse įmonėse gali būti paskirtas kitas atsakingas asmuo, kuris koordinuoja procesus, inicijuoja vidinius auditus, darbuotojų mokymus ISO klausimais, taip pat dalyvauja verslo konsultacijose ir užtikrina, kad konsultanto rekomenduojami pokyčiai būtų įgyvendinti veikloje. Tokio asmens atsakomybės dažnai būna ir rizikos valdymas, stebėjimas, ar vadybos sistema atitinka ir kitus teisinius reikalavimus – pavyzdžiui, susijusius BDAR ar NIS2. Itin didelėse organizacijose šias atsakomybes gali perimti ir visas padalinys, kuriame kiekvienas specialistas turi savo atsakomybes.
Kokius dažniausius iššūkius įmonės patiria diegdamos ISO standartą?
Kiekvienas ISO standartas apima skirtingas veiklos sritis, todėl ir kylantys iššūkiai gana įvairūs.
Pavyzdžiui, ISO 9001 kokybės vadybos sistema dažniausiai įpareigoja keisti nusistovėjusius darbo įpročius. Tai reiškia, kad darbuotojams tenka priprasti prie griežtesnių procesų ar nuoseklesnės dokumentacijos.
Siekiant ISO 14001 (aplinkosaugos vadybos sistemos) sertifikato, gali būti sudėtinga tinkamai identifikuoti visus galimus poveikius aplinkai ir sukurti realiai veikiančius matavimo rodiklius.
ISO 27001 – informacijos saugumo vadybos sistema – dažnai susiduria su žmogiškuoju veiksniu. Net jei techninės saugumo priemonės įdiegtos nepriekaištingai, neatsakingas slaptažodžių ar duomenų naudojimas gali tapti silpniausia grandimi.
Įmonėms, diegiančioms ISO 45001 (darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos) sistemą, svarbu reaguoti ne tik į jau įvykusius incidentus, bet ir skatinti komandą proaktyviai pranešti apie kylančias rizikas.
Kokio dydžio organizacijos gali būti sertifikuojamos pagal ISO standartus?
ISO standartai ir jų reikalavimai itin lankstūs, tad pretenduoti į sertifikatą gali visos įmonės, nepaisant jų dydžio – nuo smulkių verslų iki didelių korporacijų. Svarbiausia – pasirinkti tikslingiausią, veiklą ir vertybes atliepiantį ISO standartą bei užtikrinti jo laikymąsi įmonėje.
Pavyzdžiui, vienas populiariausių ISO standartų įvairaus masto įmonėse – ISO 9001:2015, apibrėžiantis kokybės vadybos sistemą. Tai gana dažnas pirmasis pasirinkimas tiek smulkiai, tiek ir dideliais veiklos plotais bei gausia komanda pasižyminčiai įmonei.
Kiek kainuoja ISO standartų diegimas?
ISO standarto diegimo kaina gali varijuoti priklausomai nuo keleto skirtingų veiksnių: pavyzdžiui, organizacijos dydžio, šiuo metu esamos vadybos sistemos ar specifinių organizacijos poreikių. Paprastai ISO sertifikato siekiančiai įmonei kainuoja šie procesai:
– konsultacijos paslaugos;
– personalo mokymai;
– pokyčiai, kuriuos reikia atlikti įmonės procesuose siekiant atitikties ISO reikalavimams;
– mokestis už sertifikavimo auditą, kurį atlieka akredituota įstaiga.
Nuo pirmosios konsultacijos su Laikas plėstis iki pelnyto ISO sertifikato: kiek paprastai laiko prireikia?
Kaip ir diegimo kaina, laikas, per kurį organizacijoje įdiegiamas ISO standartas, gali skirtis priklausomai nuo įmonės dydžio, sudėtingumo ir pasiruošimo lygio, tačiau paprastai šis procesas trunka nuo kelių mėnesių iki metų. Pavyzdžiui, jei įmonė nedidelė ir turi paprastesnius procesus, ISO standartas įdiegiamas greičiau nei didelėje, sudėtingos struktūros organizacijoje.
Savarankiškas ISO standarto diegimas – įmanoma ar visgi prireiks konsultanto pagalbos?
Savarankiškas ISO diegimas paprastai reikalauja daugiau laiko, pastangų ir išteklių – ypač tuomet, jei organizacija neturi ankstesnės patirties šioje srityje. Pasitelkusios verslo konsultanto pagalbą, dauguma įmonių norimą rezultatą – pelnytą ISO sertifikatą – pasiekia greičiau ir efektyviau. Be to, verslo konsultacijos naudingos ir tuomet, kai svarbi objektyvaus, patirtį dirbant su panašiais verslais puoselėjančio specialisto nuomonė bei įžvalgos apie dabartinius procesus įmonėje. Pasiruošimą atliekant tik vidiniais resursais, kai kurie kritiniai aspektai gali likti nepastebėti.
Įgijome ISO sertifikatą – kokie tolimesni žingsniai? Ar sertifikatas turi galiojimo laiką ir jei taip, kaip jį įgyti iš naujo?
Įgijus ISO sertifikatą, atliekami kasmetiniai priežiūros auditai, kurių metu nustatoma, ar organizacija ir toliau laikosi ISO standarto reikalavimų. Auditą atlieka akreditaciją turinti sertifikavimo įmonė.
ISO sertifikatas galioja trejus metus. Praėjus šiam laikotarpiui, prireiks atlikti resertifikacijos auditą, po kurio sertifikato galiojimas pratęsiamas.
Susisiekime!
Kyla daugiau klausimų, norėtųsi patarimo ar aiškaus
rekomenduojamų žingsnių plano?
